söndag 25 december 2011



Lyssnar på Juloratoriet och tillagar halländsk långkål. Anledningen till att jag startat den här bloggen är att jag hoppas den skall kunna ge en del information om böcker jag skrivit, både utgivna och sådana som förhoppningsvis blir det.
Det är fritt fram för Dig som läst någon av böckerna och vill fråga om något, eller kommentera.
Vad gäller Pojken och älven - som snart kommer i nytryck, pocket, på Norlén&Slottners förlag - samt den av dem alldeles nyutgivna fortsättningen, Morfars Hus, så har någon frågat hur jag kan utlämna mig och min familj på 1950-talet så.
Jag har undervisat i låtspel många tusen timmar och kunde snart konstatera att jag måste göra det reservationsfritt. Jag kunde inte behålla vissa finesser för mig själv - det kändes inte hederligt. Samma är det med skrivandet. Därav utlämnandet, som förövrigt gäller allt konstnärligt skapande. Sanningssträvan, hederlighet, oräddhet. Först då händer miraklet: medskapande.

5 kommentarer: