tisdag 19 juni 2012

Borti Bonntorsby låg förr en mycket liten lanthandel. Från utsidan var det svårt att se om den var öppen eller nedlagd. Det fanns två fönster, som nog fungerat som ett slags skyltfönster och - gjorde det ännu. Skyltningen bestod av några paket tvättmedel. En gång gick jag in i affären. Sortimentet var det minsta jag sett. I charken låg en bit falukorv.
Den här bloggen är just som den affären. En egentligen nedlagd lanthandel. Inte så att den där lilla boden i Torsby var lönsam. Den fungerade säkert som en  mötesplats, mer än att den omsatte varor. Jag har haft ett par tusen besök på ett halvår. Endast Bengt Berg har gett en  handfull kommentarer - skall man säga - köpt något. Min blogg är bland de enklaste och torraste jag sett i blogg-väg.
Huvudsyftet med att starta bloggen var att informera om böcker jag skrivit och eventuellt kommande. Detta har uppfyllts. Det har även blivit lite kallskuret från det dagliga livet på torpet.
Jag funderar mer och mer på att plocka bort tvättmedelspaketen och med häftstift fästa en handskriven lapp på dörren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar